DKJL: Actuele en Maatschappelijke Onderwerpen Bespreekbaar Maken
Stichting Discussiëren Kun Je Leren (DKJL) is opgericht in mei 2007 met als doel om discussiëren leuk en belangrijk te maken voor kinderen en jongeren. Door hen te begeleiden bij constructieve gesprekken over actuele en maatschappelijk gevoelige onderwerpen, geven ze volwassenen ook inzicht in het denken van een nieuwe generatie.
DKJL betrekt gemeenten, bedrijven en maatschappelijke organisaties, zodat zij jongerenparticipatie kunnen bevorderen, belangrijke beleidsthema's bespreekbaar kunnen maken en kunnen bijdragen aan de toekomstige ontwikkeling van werknemers, consumenten en burgers.
Bij Michiel Moormann Illustratie Animatie maakten we voor verschillende projecten animaties om kinderen en jongeren te laten leren en hen te activeren om mee te doen en hun stem te laten horen. Onze animaties zijn energiek, snel en kort maar krachtig, precies zoals jongeren gewend zijn. Op deze manier houden we de aandacht vast en zorgen we ervoor dat de boodschap duidelijk en blijvend is.
Deze animatie over demografie 2050 (bevolkingsgroei) roept jongeren op mee te Discussiëren over belangrijke onderwerpen als welke effecten dat heeft op de zorg/onderwijs of huisvesting.
Animaties over Fraude voor het 'Bank voor de Klas' Programma van DKJL
Voor Stichting Discussiëren Kun Je Leren (DKJL) hebben we animaties ontwikkeld voor het programma 'Bank voor de Klas'. In dit programma komen professionals uit de bankenwereld daadwerkelijk voor de klas om jongeren alles te leren over fraude. De animaties behandelen onderwerpen zoals hoe fraude werkt, hoe je het kunt herkennen, en hoe je jezelf kunt beschermen. Onze energieke en informatieve animaties zijn ontworpen om de aandacht van jongeren te trekken en hen bewust te maken van de gevaren en preventiemethoden van fraude.